Članci

#StopHateForProfit kampanja protiv Facebook-a

By 02.07.2020. No Comments

Jedan od klišea o modernom biznisu i marketingu je da brendovi često govore prave stvari, bilo da se radi o rasnim problemima, rodnoj ravnopravnosti, pravima manjina, klimatskim promenama, ili Danu žena, ali takve izjave uglavnom ostaju reklamne poruke i retko se razviju u uočljivu akciju.

Da korporativna društvena odgovornost ne mora uvek biti samo prazna priča, uverili su nas vodeći outdoor brendovi, koji su pokrenuli kampanju bojkota Facebook reklamiranja.

North Face je postao prvi veliki brend koji se priključio ovoj kampanji. Kampanja #StopHateForProfit je nastala iz solidarnosti sa organizacijama za ljudska prava, sa ciljem da Facebook mreža preuzme odgovornost za to kako omogućava i koristi rasizam i dezinformisanje javnosti.

“Konstantno smo nezadovoljni i zatečeni odlučnošću Marka Zukerberga da štiti rasnu podelu, pritisak na glasače i iskrivljenu istinu. Neophodno je da velike korporacije zahtevaju rasnu pravdu tako što će stopirati svoj kapital koji su ulagali u Facebook, dok se na platformi ne postigne veća odgovornost i uvažavanje svih zajednica podjedanako” izjavio je Rašad Robinson, predsednik Color of Change, jedne od organizacija za ljudska prava.

Posle North Face-a i brendovi Patagonia i REI su se pridružili bojkotu. “Ne možemo sedeti i dozvoliti da naša kompanija bude saučesnik u nepravdi – od slobodnih izbora, preko globalne pandemije do rasne jednakosti, ne možemo biti upleteni u širenje dezinformacija i podsticati strah i mržnju, i ne možemo davati naše resurse kompanijama koje doprinose problemu”, izjavio je direktor marketinga Patagonije.

Baza kupaca outdoor industrije su ljudi čiji hobiji su boravak u divljini, na planinama, okeanima, rekama, šumama. Stoga ima smisla da se te kompanije već dugo zalažu za probleme u vezi sa klimatskim promenama i ekološkom odgovornošću, za pitanja koja pogađaju ljude, planetu i mesta na kojima svi volimo da budemo, i žele da se ponašaju kao lideri koji utiču na promene.

Posvećenost životnoj sredini proteže i na pravljenje proizvoda koji duže traju, koji mogu da se prepravljaju i aktivno podsticanje ljudi da manje kupuju. Sve je počelo Patagonijinom reklamom iz 2011. „Ne kupuj ovu jaknu“, ali se nastavilo sa REI kampanjom #OptOutside, kada je na Crni petak zatvorila sve svoje maloprodajne objekte kako bi ohrabrila ljude da budu napolju. Ove godine, North Face je poslao svoje dizajnere nazad u školu, kako bi bolje naučili kako poboljšati dugovečnost odevnih predmeta.

Outdoor brendovi su oduvek oslikavali težnju – kada obučete majicu, jaknu ili neki drugi komad njihove odeće, osetite se pomalo avanturistički. Sada ove kompanije uzimaju tu ideju i prilagođavaju je, kako biste sebe zamislili kao deo nekog boljeg sveta. Sveta koji se oslanja na održive materijale, ima bolju radnu etiku i podstiče odgovorniju potrošnju. Sveta koja štiti prirodu. Čak, sveta koji zagovara slobodno glasanje u zdravoj demokratiji.

Izvor: fastcompany.com

Leave a Reply